Cand aveti dreptate cereti sa vi se faca dreptate !

sâmbătă, noiembrie 26, 2016


Articolul de astazi nu are nici o legatura cu produsele de ingrijire si alte artificii despre care scriu pe blog, insa m-am decis totusi sa va prezint o situatie neplacuta care s-a transformat pana la urma intr-o situatie placuta. Am decis sa scriu acest articol deoarece de cand cu Facebook-ul asta, am aflat ca lumea e nemultumita uneori fie de comenzi online, de un produs anume, de un brand etc. Persoane care probabil au dreptate, insa nu fac nimic altceva decat sa se planga si va spun sincer ca nu mi se pare normal. Acum ceva timp circula pe Facebook un videoclip in care o tipa se plangea ca a comandat parfumuri care se presupune ca trebuia sa fie originale si de fapt erau fake. Pai si oare nu e normal sa ceri restituirea banilor? Ca ai cumparat ceva si ai primit altceva? 

Eu pe dreptatea si pe banii mei merg pana in panzele albe si daca toata lumea ar face la fel, probabil lucrurile s-ar mai schimba in bine si nu ar mai curge atatea nemultumiri.
Dar hai sa o iau cu inceputul. Prin vara am primit cadou de la sotul meu un aparat foto Sony DSC-H300, de la Emag, insa acum nu l-am mai gasit pe site, dar inca e disponibil pe evomag aici. Cateva luni mai tarziu cand am fost in vizita la Brasov, s-a defectat. Adica obiectivul nu mai iesea, prin urmare nu puteam sa fac poze. Am garantie 2 ani de zile la el, asadar am sunat la Depanero si au fost foarte prompti si chiar a doua zi a venit curierul dupa produs. Mentionez ca nu am platit nici un fel de taxa, nici macar transportul prin curier. Am ambalat produsul foarte bine, am pus o gramada de folie cu bule ca sa ma asigur ca nu pateste nimic pe drum.

Dupa aproximativ 4-5 zile, primesc aparatul inapoi reparat. Fericire mare, caci nu ma asteptam sa vina chiar asa repede. Desfac coletul, il analizez si ma trec caldurile. Ecranul prezenta o gramada de zgarieturi, plus zgarieturi pe langa obiectiv. Zgarieturi pe care nu le prezenta cand a fost trimis. Imi cunosc produsul, am avut mare grija de el si nu mi se parea corect sa il primesc in asemenea hal. Imi pare rau ca nu am facut poze inainte si dupa, insa nu ma gandeam ca o sa se ajunga aici. Pe langa zgarieturi, cand iesea obiectivul facea un zgomot ciudat. Banuiesc ca erau o gramada de impuritati acolo...cam asa se auzea.

In secunda doi le trimit mail si le descriu problema. Dupa cateva zile sunt sunata de cineva de la Depanero. Ma asteptam sa imi dea eject, insa spre surprinderea mea, am dat de un domn foarte dragut care mi-a spus ca isi vor repara greseala, sa trimit aparatul inapoi. I-am spus ca trimit aparatul foto, insa cand ajunge la ei, nu vreau sa fiu sunata sa mi se spuna ca nu e vina lor. Daca il trimit il fac, dar vor sa se absolve de vina, sa o faca acum, nu dupa ce ajunge aparatul. Le-am spus ca nu am cum sa demonstrez ca aparatul nu era zgariat cand l-am trimis, pentru ca nu mi-a trecut prin cap sa fac poze, pentru ca pur si simplu nu ma asteptam sa fie zgariat in service. Domnul mi-a spus sa stau linistita ca problema se va remedia.

Zis si facut. Infoliez iar bine aparatul foto si il trimit. Trece o saptamani nimic. Am zis ca nu sun ca cine stie cat dureaza sa schimbe partile pe care le-au zgariat. Mai trece o saptamana si tot nimic. Intr-un final sun la ei, stau 10 minute pana sunt preluata de un operator si ii spun problema mea. La care ma intreaba sec :" Dar de ce ati trimis aparatul foto? Ce problema are?" . Bai...voi sunteti nebuni? ( in gand am spus asta, desi era cat pe ce sa zboare vrabia ). Le zic care e problema, imi spune ca vor contacta service-ul in care e aparatul meu foto si revin cu un raspuns. Si iar pauza. Si iar sun si dau de altul care imi spune acelasi lucru. Mai trece o zi fara nici un raspuns. Sun iar. Dau de un domn care ma intreaba acelasi lucru, moment in care m-au trecut toate transpiratiile si am rabufnit. 
I-am spus ca domnul cu care am vorbit cand am trimis aparatul foto mi-a spus ca isi vor repara greseala, ca altfel nu il trimiteam. Ca nu mi se pare normal sa imi tina produsul doua saptamani la ei si sa stea sa se uite la el. Le-am spus ca le fac reclamatie, ca si-au batut joc de aparatul meu foto, apoi de mine. Le-am spus multe lucruri, intr-un mod civilizat, insa la obiect. Domnul de la telefon nu mai zicea nimic...si sa fi vrut sa zica, nu avea loc de mine. La fel a ramas ca revin cu un raspuns.
Evident a doua zi am sunat iar sa vad ce s-a mai schimbat si dupa ce ii spun doamnei de la telefon despre ce e vorba si care e problema, imi spune ca in fisa ii apare ca aparatul foto imi va fi inlocuit cu unul nou.

Si chiar asa a si fost. La doua zile dupa ultima conversatie cu depanero, am primit de la ei, un alt aparat foto ( evident acelasi model ) nou si sigilat. 

Inca de la inceput sotul meu s-a indoit ca isi vor asuma raspunderea, insa uite ca s-a inselat. Asa cum am scris si la inceputul articolului, pe dreptatea mea sunt destul de insistenta si daca nu isi asumau raspunderea, eram in stare sa ii sun pana la sfarsitul vietii.

Probabil, daca era altcineva in locul meu, ar fi fost multumit ca aparatul foto a fost reparat intr-un timp scurt si atata timp cat functioneaza, nu mai conteaza ca e zgariat si are urme de uzura vizibile desi era folosit putin timp.

Nu am vrut sa scriu acest articol ca sa defaimez compania depanero, pentru ca la urma urmei au rezolvat problema. Nu ei personal s-au ocupat de aparatul meu foto ci un service partener cu ei, insa avand in vedere ca eu am vorbit cu depanero si habar nu am care e service-ul partener, ei sunt direct raspunzatori de produsele primite. Si sper ca si ei au invatat o lectie din toata povestea asta si data viitoare care primesc un produs pentru a fi reparat, vor avea grija sa nu il deterioreze si il vor proteja.

Un alt motiv pentru care am decis sa scriu acest articol, e sa va recomand si voua sa nu va lasati usor cand aveti dreptate, indiferent de situatie.

Daca eu sunt corecta, ma astept ca si restul sa fie. Si daca nu sunt, atunci avem o problema, pentru ca nu ma las cu una cu doua. Si asa va sfatuiesc sa faceti si voi :).

Voi ati avut parte de situatii neplacute?

*sursa poza : psihoselect.ro

You Might Also Like

8 comentarii

  1. Felicitari! Asa am patit eu cu un telefon trimis in service pentru ca se largise intrarea la incarcator. L-am trimis in service de 6 ori, deoarece cu fiecare tura, mi-l aducea tot mai stricat. Am facut plangere la opc, mi l-au inlocuit, si au luat si amenda 2000 lei cei de la Vodafone. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bine ai facut si tu ! Sa plateasca daca nu sunt capabili sa ofere garantia si sa repare produsul.

      Ștergere
  2. da, si eu am trecut chiar foarte recent prin ceva asemantor, cu dasha.ro. Am scris un material cam pe jumatate, si m-am oprit de dezgustata ce eram, dar la acel moment inca asteptam rezolvarea... si la mine s-a terminat cu bine, probabil ca OPC-ul isi face treaba atat de bine incat prestatorii de servicii prefera sa rezolve problema amiabil, chiar in dauna lor, decat s-o ia pe cocoasa... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi amintesc ca am comandat si eu ceva de pe dasha.ro, dar nu tin minte sa fi avut probleme.
      E bine ca unele lucruri mai functioneaza in tara, bine ca isi face treaba OPC-UL.

      Ștergere
  3. Cei de la Depanero sunt destul de profi numai ca au nevoie de cate un mic imbold. Si eu am patit-o cu o cafetiera a carei garantie mi-a fost refuzata dar dupa ce am discut cu ei si le-am trimis-o in service mi-au expediat una nou-nouta.
    Da, e bine sa luptam pentru drepturile noastre, iti dau dreptate!
    Sa folosesti cu drag si spor noul aparat!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi s-au parut profi cei de la depanero, doar ca a trebuit sa insist. Daca nu o faceam, probabil nu se rezolva nimic.

      Ștergere
  4. Eu am patit-o cu un telefon de la Orange. L-am trimis in service, l-am primit inapoi cu alte probleme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai si nu i-ai sunat? Sau sa le faci reclamatie daca nu se rezolva amiabil.

      Ștergere

Un produs Blogger.