Search

Vacanta pe Coasta de Azur ! Cannes 2019

by - duminică, octombrie 13, 2019

In aceasta vara am petrecut o saptamana in Cannes pe Coasta de Azur si am decis sa impartasesc cu voi experientele mele din aceste zile. Cand spui Cannes, fara sa vrei te gandesti la lux si opulenta. Si nu e nimic gresit in asta, pentru ca in Cannes luxul e la el acasa. Doar ca luxul poate insemna bun gust sau prost gust in unele cazuri. Ei bine Cannes poarta straiele unui lux de bun gust desavarsit. Portul, peisajele si preturile indica in principal luxul. Insa diferenta dintre miile de oameni de pe plaja, faleza sau de la restaurante nu e sesizabila. Nu o sa poti sa distingi niciodata daca x are un cont cu mii de euro in banca sau un salar minim pe economie. Iar asta mi s-a parut un lucru de apreciat.

Ca si destinatie de vacanta ce e drept nu e foarte ieftina. Mi-a luat ceva timp pana sa gasesc o cazare care sa imi fie pe plac. Principalele noastre criterii au fost ca la locatie sa fie piscina, parcare si sa fie si aproape de plaja. Criteriile le aveam imprimate in cap din concediile trecute din Grecia, Turcia si Bulgaria. Dar cum Cannes e o destinatie total diferita, lucrurile au stat diferit si la cazare. In primul rand peste 90% dintre unitatile de cazare nu aveau disponibila parcare. Apoi am constatat ca hotelurile cu piscina si care erau aproape de de plaja, aveau un pret destul de piperat. Mai calculam si banii dati pe parcare, si parca da putin cu virgula. Pana la urma am ramas la criteriul sa fie aproape de plaja. Dupa multe cautari, am dat de un studio care apartinea unui proprietar privat si era la doar 300 de metri de plaja. De neratat ! Asadar nu am stat pe ganduri si l-am rezervat. Pentru studio am platit 450 de euro pe 6 nopti. Am mai platit si parcarea 80 de euro pentru 7 zile. Daca mergeti la Cannes cu masina si nu aveti parcare disponibila la cazare, neaparat sa va orientati sa fie disponibile parcari cu plata in imprejurimi. De preferinta parcari care fac abonamente pe saptamana pentru ca pretul e avantajos. Parcarea pe strada chiar daca e cu plata, e cam greu de gasit si oricum destul de scumpa.

Dupa aproape 12 ore pe drum (Belgia-Cannes), parca toata oboseala s-a diminuat dupa peisajul de mai sus. O cafea buna, briza marii si vremea perfecta prevesteau cateva zile superbe de concediu ! Pe perioada celor 7 zile am avut parte doar de zile insorite, temperatura fiind de 30 de grade in fiecare zi si nori mai deloc. Pentru mine e temperatura ideala. Am ajuns la cazare, am desfacut bagajele, am mancat ceva si prima destinatie a fost catre mare pe care abia asteptam sa o revad.

Plaja e superba, marea la fel ! Plajele sunt pline de nisip si sunt impartite in plaje private si plaje libere unde poti sta fara sa platesti. La o plaja privata sezlongul costa in medie 25/30 de euro de persoana, insa nu sunt prea populate, cele mai aglomerate fiind plajele unde lumea statea cu prosopul. Iar plajele libere sunt foarte dese si mari. Langa fiecare plaja privata, este si una libera. Apa marii a fost superba si foarte calda, avand in jur de 26 de grade. In apa e nisip, fara pietre si bolovani. Iar apa e destul de mare. Nu trebuie sa mergi 30 de metri, ca sa poti innota, caci in doar 3-4 de la mal, apa e pana in gat. Am profitat la maxim de vremea buna si de apa superba si m-am balacit la maxim !

Dupa cateva ore petrecute pe plaja, am plecat in descoperirea statiunii. Am fost foarte fascinata de priveliste, de stradutele inguste pline de restaurante, de arhitectura cladirilor si de faleza plina de palmieri. Cum nu am dormit in noaptea precedenta pentru ca am petrecut-o pe drum, prima seara din vacanta nu am vizitat multe lucruri, pentru ca oboseala a inceput sa isi spuna cuvantul. Am stabatut stradutele din jur, ne-am plimbat si apoi ne-am delectat cu cate un cocktail pe malul marii.

Dupa o noapte in care ne-am odihnit am continuat sa ne bucuram de vacanta. Bineinteles prima parte a zilei am petrecut-o la mare, fiind activitatea mea preferata din orice vacanta la mare.

Daca aveti pofta de cumparaturi sau doar vreti sa admirati noile colectii ale magazinelor de lux, locul potrivit pentru a face asta e Rue d`Antibes. E o strada imensa cu multe magazine ! Aici veti gasi atat branduri de lux precum Louis Vuitton, Armani etc., cat si magazine mai ieftine precum Zara, H&M, etc.

Portul din Cannes e de asemenea o zona de neratat, daca ajungeti aici. E un loc cu o priveliste superba si aici luxul se impune din nou prin iahturile de lux.

Pe renumita faleza, La Croisette regasim renumita cladire a festivalului de film de la Cannes si e imposibil sa pleci de acolo fara o poza pe covorul rosu, hahaha ! Parca ma emotionasem putin cand am vazut cladirea, la gandul ca au trecut pe acolo sute sau mii de actori celebri, printre care multi pe care ii ador. Da, asta va ramane o amintire foarte placuta.

Stradutele inguste au fost un alt deliciu al meu si m-au incantat tare mult. In Cannes veti gasi foarte multe strazi de acest gen, dar niciuna nu seamana cu alta, fiecare avand personalitatea si originalitatea sa. E o placere sa te plimbi aici, sa admiri, sa pozezi si sa creezi amintiri.

Daca ajungeti in Cannes, trebuie neaparat sa vizitati si centrul vechi al orasului, Le Suquet. Iar pentru a avea parte de o priveliste superba neaparat trebuie sa urcati catre vechiul castel, transformat astazi in Musee de la Castre. Chiar daca e ceva de urcat, e pacat sa ratati privelistea fabuloasa !

Vacanta de 7 zile la Cannes a trecut foarte repede, dar nu regret alegerea facuta cand am ales aceasta destinatie. De odihna nu s-a pus problema, pentru ca am plecat mai obositi decat am ajuns. Sunt foarte multe locuri de vizitat si era pacat sa le ratam, asa ca am pus odihna pe locul doi.
Pe plaja mi s-a parut ciudat sa nu vad scoici deloc. Nici in apa meduze, pesti sau alte vietati. Din aceste motive nici pescarusi nu sunt prea multi ! Insa e un motiv mult prea neinsemnat incat sa aibe puterea sa stirbeasca din frumusetea locului. Ca si preturi, Cannes e o destinatie nu foarte ieftina, dar nici exagerat de scumpa. De exemplu la un restaurant pe plaja sau pe stradutele inguste de care am mentionat la inceput, o masa in doi costa in jur de 100 de euro. Un cocktail e in medie 12 euro iar bauturile racoritoare, in jur de 7 euro. Nici magazinele de cartier nu sunt foarte ieftine. De exemplu o apa de 1,5L costa 2 euro, o doza de Cola 3 euro si o bere tot 3 euro. Nu sunt chiar exagerat de scumpe, dar comparativ cu alte destinatii, preturile sunt putin mai mari.

In vacanta din Cannes, am rezervat o zi pentru a vizita Insula Margarita si o alta zi am petrecut-o in Saint Tropez. Insa mai multe detalii despre aceste destinatii si fotografii, o sa scriu intr-un articol viitor !